För lite innovation i förpackningsdesign

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2015-12-09
Marie Rudolphie är strateg och driver tillsammans med några kollegor varumärkesbyrån Identity Works i Stockholm. Hon är en av talarna på vårens CAP&Design Live med fokus på förpackning, så vi tog tillfället i akt att prata med henne.

Marie_Rudolphie_Small2_2

Vad kommer du att prata om på CAP&Design Live Förpackning?
– Jag kommer att prata om varför design och förpackning blir allt viktigare för att skapa relationer mellan varumärken och människor och vad som egentligen gör att vi tycker om någon eller något.

Varför är det så viktigt att förpackningen driver varumärkesupplevelsen?
– Därför att många andra kanaler fungerar för dåligt och har blivit för dyra. Förpackningen är en del av själva produkten och ÄR upplevelsen.

Vilka trender har du sett när det kommer till förpackningsdesign det senaste året?
– Mindre material. Mer kommunikation. Mer miljötänk. Mer personlighet. Högre förändringstakt… Men för lite innovation.

Läs mer om eventet och anmäl dig här.