Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Tävling
47009

Ge kreativ dötid liv – tiden rinner ut

TEXT Lamin Kivelä

Huawei Global Theme Design Competition har snart deadline. Vi testade att ladda upp ett bidrag för att kolla om det kan vara ett kul sätt för kreatörer att visa sina skills i ett enkelt format.

Annons
Del av galleriet med inkomna bidrag till Huawei Theme Design Competition 2020.
Del av galleriet med inkomna bidrag till Huawei Theme Design Competition 2020. Foto: Skärmdump.

Vi skrev tidigare en notis om Huawei Global Theme Design Competition. Eftersom tävlingen har deadline 1 juli ville vi testa innan dess, hur man faktiskt gör för att delta i tävlingen.

1. Logga in med Huawei-id. Gå till tävlingssajten och klicka på Join now. Klicka dig vidare och skapa ett Huawei-id, eller logga in med ditt befintliga id. Fyll i din profilinformation då du ombeds göra det.
2. Klicka på Join now uppe till höger, och vidare på Continue. Lite omständligt att behöva klicka på Join now igen, men sedan är du igång.
3. På ”din” tävlingssida kan du välja tävlingskategori; tema, skrivbordsbakgrunder eller urtavlor. Fyll i uppgifter om ditt tävlingsbidrag och ladda upp dina bidrag.

Ladda upp tävlingsbidrag.
Enkelt användargränssnitt för att ladda upp tävlingsbidrag. Foto: Skärmdump.

Accepterade filformat för stillbild är jpeg i pixeldimensioner Huawei anger i anslutning till att du laddar upp dina filer. Rörligt ska formatet mpeg eller gif på maximalt 20 MB.

sajten för Huawei Global Theme Design Competition hittar du tävlingsregler, information om priser och utförliga instruktioner.

Skaka liv i lite kreativ dötid nu!

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop