Hantverksmässigt och mikrobryggt

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2015-10-27

 | 

PUBLICERAD 

2015-10-27
Carlsberg Sverige gör en satsning på mikrobryggd öl, med grafisk profil från WDW Creative.

WDW_House of craft

Den nya satsningen går under namnet House of craft och ska förena den småskaliga hantverksölen med den storskaliga säljorganisationen och distributionskedjan. WDW Creative ville ge varumärket ett eget uttryck och en egen tonalitet. [prenumerera]

”Lösningen blev att skapa ett paraplyvarumärke, under vilket man sedan kan lyfta de olika mikrobryggerierna, en profil som som känns både hantverksmässig och dynamisk. Resultatet blev en logotyp i stämpelform, som lyfter hantverket, ölet och kopplingen till Carlsberg Sverige,” skriver WDW Creative.

– Vi är mitt uppe i en renässans för öl och ett nyvaknat intresse för vår svenska kulturdryck. Våra kunder och konsumenter är mer kunniga och nyfikna än någonsin, samtidigt som det idag finns fantastiska lokala bryggerier som förtjänar en större publik. Genom House of craft kan vi erbjuda det lilla bryggeriet just det, att ge fler möjligheten att ta del av mer smakrik, god, och spännande öl, säger Mark Jensen, vd för Carlsberg Sverige.

WDW_HoC_designprofil-2_

HoC_poster50x70-3_