Lobby Design har jobbat med flera uppdragsgivare inom den svenska restaurangbranschen, och näst på listan står Marcus Samuelssons nya street food-restaurang Eatery Social Taqueria.
– Det har varit superkul att skapa designen för Eatery Social Taqueria och resultatet är glatt, färgstarkt och kaxigt. Vi har inspirerats en del av klassiska tex-mex-hak med starka färger och mexikansk street art på väggarna. Uppdraget har varit både kreativt och utmanande vilket går helt i linje med vad vi gillar att jobba med på byrån, säger Emma Tajiou, VD för Lobby Design, i ett pressmeddelande.
Den nya restaurangen har öppnats i tillsammans med Clarion Hotel & Congress Malmö Live och är inspirerad av street food-kulturen i New York och Los Angeles. Man vill att Social Eatery Taqueria ska fungera som en mötesplats, med livemusik, dj:s och streetart, vilket innebär att en del av Lobby Designs arbete har varit att ta fram väggmålningar till restaurangen, utöver att utveckla den grafiska identiteten, logotypen och webbsidan.
– Vi var ute efter ett lekfullt och uttrycksfullt visuellt språk i vår grafiska identitet för att förstärka restaurangens profil. Lobby Design har varit väldigt lyhörda och förvandlat våra idéer till ett visuellt designkoncept som vi är väldigt stolta över. Vi vill att våra restauranger ska förmedla Marcus Samuelssons uttryck som kreativ chef och erbjuda ett avslappnat och inbjudande sätt att mötas, något vi upplever att Lobby Design fångat på ett väldigt lyckat sätt,säger Carin Josdal Stenbeck, VD för restaurangkoncernen By Marcus Samuelsson, i ett pressmeddelande.