Vinform för Mathias Dahlgren

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2015-10-16

 | 

PUBLICERAD 

2015-10-16
Den tre år gamla byrån Crossover Creative har tidigare tagit fram formspråket för Mathias Dahlgrens ölserie som han skapade med S:t Eriks Bryggeri.

Därför stod det klart att när kocken skulle lansera en serie viner så var det Crossover Creative som skulle få uppdraget att utveckla formen även där.

– Mathias Dahlgren är en av Sveriges mest erkända kockar. Utmaningen i det här uppdraget låg därför i att möta honom på hans höga gastronomiska nivå och skapa ett grafiskt uttryck som bekräftar det. Mathias filosofi kring ”det naturliga köket” landade i det organiska och abstrakta formspråket som finns på flaskorna, säger Mattias Brodén, Design Director på Crossover Creative.

Byrån – som har exklusivt fokus på mat och dryck – har även tagit fram formen för Mathias Dahlgrens snaps, och arbetar med kunder som Scandic, Sigtuna Brygghus, Saltå Kvarn och branschorganisationen Svenskt Kött.

8e25a52e73af2f00_org
Mathias Dahlgren.

8ae2e4f42261bd28_org af00e560a427f576_org