Ny dryck med blöt identitet

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2019-06-05
Den nya drycken Wato kommunicerar vatten i rörelse som följd av fjolårets varma sommar.

Identiteten till den nya drycken står Essen International för. De menar att det var den långa och varma sommaren under 2018, när affärer sålde slut på buteljerat vatten, som sådde fröt till det grafiska uttrycket. Trots att drycken har mycket gemensamt med andra energidrycker i sitt segment menar Essen International att den särskiljer sig med dess törstsläckande effekt.

”Vi togs in för att skapa en visuell identitet som inte bara skulle vara ännu en droppe i havet, utan hela havet i en droppe”, skriver dem i ett pressmeddelande.

Nyckeln i den visuella identiteten är ett grafisk mönster av vattens rörelse. I förpackningsdesignen representerar de vågiga och raka linjerna produkter med eller utan koffein. De olika smakerna representeras av olika färger men den huvudsakliga identitetsbärande färgen är fortfarande blå.