Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Tävling
40944

Ny kategori i 100-wattaren

TEXT Camilla Buch

Strategisk design är årets nyhet i kommunikationstävlingen 100-wattaren.

Annons

100-wattaren pokaler

För att vinna i den nya kategorin ska du ha uppnått bäst effekt och kreativitet i kommunikationsinsatser där strategisk design stått i fokus, skriver Sveriges Annonsörer som arrangerar tävlingen. Inom strategisk design finns fyra underkategorier: konsument, företag, ideellt och internationellt.

– Strategisk design är en efterlängtad nyhet som både annonsörer och byråer efterfrågat. Strategisk design är mycket viktigt för framgångsrik kommunikation som fungerar och får nu Sveriges bästa tillfälle att tävla i fyra egna kategorier i 100-wattaren. Det ska bli otroligt spännande att få se alla nominerade bidrag i strategisk design som gett effekt, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventschef på Sveriges Annonsörer och ansvarig för 100-wattaren.

Casen ska vara producerade mellan 2014 och 2016 och det får gälla bland annat varumärkesidentitet, corporate identity och förpackningsseriedesign. Bidragsinlämningen öppnar 17 augusti och sista inlämningsdag är 20 september.

– För oss varumärkesbyråer är det otroligt välkommet att nu kunna tävla i 100-wattaren. Strategisk design är en kommunikationsform med hög effekt per investerad krona och 100-wattaren är ett bra sätt att lyfta fram detta, säger Ulf Berlin som är vd på varumärkesbyrån Silver.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop