Nytt sätt att paketera tapet

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2019-10-17
Den nya tapetboxen ska underlätta för konsumenten när de väljer tapet.

Det nya tapetvarumärket Långelid/von Brömssen lanserades i mars månad av Emma von Brömssen och Daniel Långelid.

Nytt vid lanseringen var inte bara varumärket och dess första kollektion – presentationen av tapeterna gick ifrån den klassiska tapetkartan och förpackades istället i en exklusiv tapetbox med lösa tapetark. Ett nytt att både förpacka, visa upp och sätt för branschen att arbeta med tapeter på.

Tanken med boxen, enligt Långelid/von Brömssen, är att tillföra mer levande tapetkollektioner där mönster enkelt kan adderas eller bytas ut. Det ska förenkla för konsumenter och inredare att lätt kunna prova mönstren mot en vägg samt i olika kombinationer.

Idén till boxen kom ifrån designerduon själva. Till sin hjälp för att realisera idén tog de sedan hjälp av den grafiska formgivaren Philippe Bordonado.