Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Richard Walzer, Mars Wrigley, talar på Packaging Innovations

TEXT Camilla Buch

Pentawards, en av världens främsta förpackningstävlingar, är en del av mötesplatsen Packaging Innovations när den arrangeras i Stockholm den 2–3 oktober. Richard Walzer, head of design på den globala designbyrån Mars Wrigley, är en de åtta talarna på Pentawards Conference.

Annons

I Pentawards bedöms varje år förpackningar från hela världen av en internationell jury av 15 högt respekterade designers, förpackningsdesignschefer och marknadschefer för stora globala varumärken.

Under Pentawards Conference på Packaging Innocations i Stockholm, talar Richard Walzer om att ett varumärkes beståndsdelar måste ses tillsammans och för att kunna överföras till en framgångsrik design.

— Ett varumärke består av flera dimensioner och tillsammans har de djupare betydelse och det är den som ska överföras till en design, säger Richard Walzer.

Richard Walzer, head of design på Mars Wrigley

Genom att delta i Pentawards har förpackningsdesigners, designstudenter, varumärkesägare och förpackningsproducenter möjlighet att jämföra sina skapelser med andra från hela världen. Årets vinnare i Pentawards korades den 13 september i London. Totalt tolv vinster gick till de nordiska länderna, varav fyra till Sverige – ett guld, två silver och ett brons. Guldet gick till Super Tuesday & No Picnic för deras arbete med Noa Potions. Designkontoret Silver fick två silver för sitt arbete med Ica och Cervera. Bronset togs hem av Bold förpackningsserien Lilla Hjärtat, för Apotek Hjärtat. Ett urval av de vinnande bidragen kommer att presenteras på Pentawards Exhibit och tala på Pentawards Conference.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop