Salt i ny förpackning

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2017-02-20
Varumärket Jozo salt satsar på en helt ny förpackningsdesign med mer information och inspiration till kunderna direkt på förpackningen.

– Det är för att underlätta för konsumenten att välja rätt saltprodukt, säger Magnus Lagerberg, försäljningschef på Akzo Nobel Salt som tillhandahåller varumärket Jozo Salt.

Varumärket Jozo Salt presenterar sitt sortiment av saltsorter under namnet A pinch of love – en nypa kärlek. Kännetecknande för de nya förpackningarna är att de ska fungera som vägledande produktguider med information om bland annat saltets ursprung, saltkornens storlek, hälsofördelar och vad saltet passar bäst till för mat.

Magnus Lagerberg berättar att Jozos förpackningar har sett ganska likadana ut de senaste 15 åren. Den nya designen förmedlar mer information till konsumenterna och förpackningarna kommer i såväl kartong som plastburkar vilka kännetecknas av sin insvängda midja. En holländsk byrå står för designen och danska Schur producerar kartongen.

CAP&Design har tidigare dokumenterat Jozos tidsresa, kolla här!