Schweizisk modernism och choklad

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2015-08-28

 | 

PUBLICERAD 

2015-08-28
Melbourne-baserade byrån Swear Words har tagit fram den nya formen för Pico Chocolate, med färgglada bergskedjor på förpackningarna.

SW_PICO_Quinoa_unwrapped_landscape

Varifrån fick ni inspirationen till formen?

– Vår lösning är baserad på schweizisk modernistisk affischkonst och dess tydliga geometriska former. Dessa har vi tolkat om som smak- och konsistensindikeringar i kontexten av en abstrakt bergskedja, som designats för att synas tydligt på hyllan. Vi ger med detta också en nick till produktens arv från schweizisk chokladtillverkning, säger Hannah Evans, senior designer på Swear Words.

SW_PICO_range

Vad var den största utmaningen?

– Att ta fram en slagkraftig, samtida varumärkes- och förpackningslösning som kunde stå ut i en redan hektisk miljö. Och att höja de förstklassiga noterna hos chokladen – guldfolie för varumärket var en del av vår lösning, säger Hannah Evans.

SW_PICO_stack_portrait

SW_PICO_range_angle