Soraya Hashim till Inhousedagen

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2015-02-13

 | 

PUBLICERAD 

2015-02-13
Snart är det dags för Inhousedagen att ta plats på Pustervik i Göteborg, så vi tog tillfället i akt och ställde några snabba frågor till en av talarna: Soraya Hashim från Rättviseförmedlingen.

10903748_653598098083100_1423618538_n

Vad gör du om dagarna?

Jag jobbar som Community Manager på Rättviseförmedlingen. Det betyder att jag kommunicerar och håller kontakten med alla 70 000 rättviseförmedlare som varje dag tipsar om kompetens som osynliggörs på grund av föreställningar om vem som kan eller ska göra vad. Och så försöker jag klämma ur mig så vitsiga ordvitsar det bara går. På allvar! Har ett enormt Gbg-komplex!

Vad kommer du att prata om på Inhousedagen?

Jag kommer prata om varför representation är en överlevnadsfråga för alla aktörer, varför det är så himla viktigt att i alla sammanhang spegla samhället som det ser ut. Och där är reklambranschen en otroligt viktig aktör i att skapa bilder som sätter samhällets bild av vad som är ”normalt”. Jag tror ni har en skitstor makt att påverka där och jag vill gärna berätta hur man konkret kan göra.

Du är ju ”Rättviseförmedlingens röst i sociala medier” – vad krävs för att höras i sociala medier?

Ordvitsarna! –> Haha, eller det behöver väl inte vara just ordvitsar, men det viktigaste är personlighet tror jag. Man måste hitta sin egen röst, sitt sätt att prata och kommunicera i bilder för att skapa och bygga på en relation med de som följer dig. Om jag ska välja mellan att hänga med en kul person och en tråkmåns så kommer jag ju alltid välja den kuliga. Så funkar det på internet också såklart eftersom internet och sociala medier är en jättestor del av folks vardag.

Klicka här för att läsa mer om och anmäla dig till Inhousedagen 2015!

inhouse