Starkare kommunikation med emotionell approach

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2017-11-17
Camilla Frederiksen, strategy director på den Köpenhamnsbaserade byrån Stereo Associates, kommer till halvdagseventet CAP&Design Live Identitet för att prata om hur företag behöver bli mer emotionella i sin kommunikation. Vi tog ett kort samtal med henne.

 

Vad ska du prata om på CAP&Design Live?
– Jag kommer att prata om hur vi som designers och kommunikatörer kan hjälpa företag gå en mer emotionell väg, och varför det är viktigt. Så många företag missar att engagera människor genom att helt enkelt vara för tråkiga och inåtvända. Jag kommer att dela med mig av exempel och visa hur vi arbetar med att skapa emotionellt tilltal för att stärka verksamheten.

Varför är det viktigt?
– Att visa känslor är inte bara för konsumentvarumärken. Jag tror att vi kan göra skillnad i högspecialiserade sammanhang och hjälpa till att skapa mening, riktning och identitet för människor. Det är min åsikt att det är en nödvändighet och en bra möjlighet för designsamhället.

Här kan du anmäla dig till eventet.