Svenskar i One Show-juryn

TEXT 

Mårten Huzell

PUBLICERAD 

2018-01-17
Fyra svenskar sitter med i årets The One Show-jury och kommer, tillsammans med nästan 200 kolleger från 34 länder, att bedöma tävlingsbidragen med fokus på kreativ höjd och kvalitet.

[prenumerera]

̶̶̶  Jurydeltagarnas kvalitet har länge varit ett adelsmärke för The One Show. Årets jury består av branschens översta skikt av kreativa tänkare och eldsjälar från hela världen. De kommer att bedöma bidragen genom en lins för idéhöjd och hantverkskvalitet, och använda vår toppmoderna bedömningsplattform med egenutvecklat röstnings- och poängsystem, säger Kevin Swanepoel, vd för The One Club for Creativity.

Juryn kommer att arbeta under våren och vinnarna presenteras i början på april för att sedan hyllas på The One Show-prisutdelningarna 9 och 11 maj, under Creative Week i New York.

De svenska jurymedlemmarna är:
Magnus Jakobsson, executive creative director, Åkestam Holst (radio)
Lotta Mårlind, partner och creative director, Garbergs (cross platform)
Sandra Planeta, grundare och creative director, Planeta Design (design)
Josefine Richards, creative director, Ingo (direct)

The One Show är en av världens största tävlingar för kreativitet inom reklam och kommunikation. Tävlingen anordnas av The One Club for Creativity, och priser delas ut i kategorierna: cultural driver, radio, intellectual property, cross platform, design, direct, responsive environments och social influencer.