[prenumerera]
Efter 16 år i samma förpackning uppdaterar Marabou designen på sitt premiumsortiment. Med den nya designen ska premiumvarumärket närma sig modervarumärket. Samtidigt får chokladen och råvarorna en framträdande plats. Marabou samarbetade med matfotografen Susanna Blåvarg för att ta fram det nya uttrycket på förpackningen, som är utformat för att vara synligare i butikshyllorna med hjälp av färger för de olika smakerna.
– Vi är stolta och glada över att få jobba med Susanna Blåvarg i detta unika designprojekt. Hon är en fantastisk fotograf och har hjälpt våra produkter att komma till liv på ett spännande sätt. Vi visar nu våra produkter från sin bästa sida – att de är utsökta och oemotståndliga – och gjorda med nyfikenhet och fantasi av Marabou, säger Åsa Liakos, produktchef Marabou premium.
Susanna har i sina bilder försökt framhäva texturen hos chokladen och de olika råvarorna.
– Det har varit oerhört spännande och roligt att jobba med Marabou Premiums nya förpackningar. Att få jobba med ett superproffsigt team, Marabous högkvalitativa produkter och moderna utmanande designlösningar, det är fantastiskt. Jag är väldigt glad över slutresultatet, säger Susanna Blåvarg.